Marketing Manager

Functieomschrijving

Digital Marketing Manager

Wij zijn Solver Media en runnen tientallen webshops binnen de doe-het-zelf branche. Begonnen in Nederland en inmiddels actief in 7 landen in Europa. Onze ambitie en expansie reikt verder en volgend jaar gaan wij ook buiten Europa de eerste stappen zetten.  

Informeel, eigen verantwoordelijkheid, vrijheid, eigenwijs en ambitieus. Herken jij jezelf hierin? Dan is een match heel goed denkbaar.

Wat ga je doen

Jij gaat Solver Media helpen de extra stap te zetten in haar ontwikkeling. Je creëert marketing strategieën, denkt mee in verdieping van ons website concept, leert van onze klanten, stuurt een gedreven klantenteam aan en zoekt synergie met onze internationale partners. Alle online en offline marketing mogelijkheden zijn inzetbaar en zullen door jou worden onderzocht op ROI en ratio’s.  

Belangrijk is dat je ook goede algemene marketingkennis hebt. Je begrijpt het gedrag achter de cijfers en bent in staat om tot sturende inzichten te komen en belangrijke zaken te rapporteren. Dit wordt aangevuld met digitale expertise waardoor je in staat bent om marketingplannen om te zetten in winnende variabelen voor digitale campagnes.

Externe bureaus schakel je in waar nodig. Je zult waar nodig niet vies moeten zijn van je eigen ‘poten in de modder”. Heb je een goed idee voor een social campagne, wil je snel een nieuwsbrief versturen? Het kan ook jouw taak zijn dit snel mogelijk te maken.

Samengevat, wat ga je doen:

  • Bedenken en opzetten van internationale marketing strategie en vertalen naar variabelen voor succesvolle lokale campagnes,
  • Het opzetten en uitvoeren van markt- en concurrentie analyses,
  • Verbeteren van het huidige website concept,
  • Managen van het klantteam en marketing / concept afdeling,
  • Synergie vinden met onze internationale partners,
  • Analyses draaien en rapporteren m.b.t. de gerealiseerde sales cijfers en ratio’s ademen,
  • Nauw samenwerken met online media en front-end development verantwoordelijken.

Wie ben je?

  • Je hebt minimaal 5 jaar (online) marketing ervaring,
  • Je hebt een netwerk opgebouwd van handige contacten waar we direct van kunnen profiteren,
  • Je bent analytisch sterk: er staat een online basis waarmee je aan de slag kunt gaan. Het is aan jou om de juiste tools en rapporten te vertalen naar bruikbare insights en acties,
  • Deze rol is primair gericht op de online wereld, maar ook een goed ontwikkeld offline marketinggevoel is essentieel. Je hebt de vaardigheden om echt te begrijpen wat onze doelgroepen nodig hebben,
  • Je bent commercieel gedreven: je zet middelen en budget in met ROI in het achterhoofd,
  • Je hebt aantoonbare ervaring in het managen van een team en kan de mensen onder je en om je heen inspireren tot nog betere prestaties.

Enthousiast geworden?

Ben jij de perfecte kandidaat voor deze functie en onze organisatie? Voldoe jij aan ons profiel en kan je dit misschien zelfs wel verder aanvullen met jouw ervaring?

Stuur dan je CV met een goede begeleiding. **acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld**